| 科目コード | 科 目 名 | 学年 | 単位・時間 | 科目区分 | 授業形態 | 学修単位 | |||||||||||||
| 3137 | 外国語演習I: Seminar in English I | 1B | 1・50分 | 履修 | 演習・通年 | - | |||||||||||||
| 教 員 名 | スコット・スヤ Scott Suyat | ||||||||||||||||||
| 授業概要 | 外国語としての英語の実践力を身につけることが主眼である。そのため語彙、用法、文法に力点を置きながら日常的英語の学習を行う。 | ||||||||||||||||||
| 到 達 目 標 | 評 価 方 法 | ||||||||||||||||||
| 1)基本的用語、文法が理解できるようになる。 2)基本的な英会話が出来るようになる。 3)英語がより自然に理解し、話せるようになる。 | 評価方法は、@小テスト A宿題 B試験: 評価基準は、 @20%、A30% B50%とする。 | ||||||||||||||||||
| 学習・教育目標 | (G)A | JABEE基準1(1) | |||||||||||||||||
| 授 業 計 画 | 回 | 項 目 | 内 容 | 授 業 計 画 | 回 | 項 目 | 内 容 | ||||||||||||
| Unit 1 | Study 1 , Study 2 A little/ a lot… | Unit 4 | Study 5 , listen, speak | ||||||||||||||||
| 第1 | 第16 | ||||||||||||||||||
| Unit 1 | Study 3 , Study 4 As much as, more than … | Unit 4 | Read, Think, Prounounce | ||||||||||||||||
| 第2 | 第17 | ||||||||||||||||||
| Unit 1 | Study 5 , Study 6 The most, the least … | Unit 5 | Study 1 , Study 2 Other and another | ||||||||||||||||
| 第3 | 第18 | ||||||||||||||||||
| Unit 1 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | Unit 5 | Study 3 , Study 4 Past participles. Study of the use of since and for. | ||||||||||||||||
| 第4 | 第19 | ||||||||||||||||||
| Unit 2 | Study 1 , Study 2 Is always, is never … | Unit 5 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | ||||||||||||||||
| 第5 | 第20 | ||||||||||||||||||
| Unit 2 | Study 3 , Study 4 Questions with ever. | Unit 6 | Study 1 , Study 2 Already/yet, Still/Anymore | ||||||||||||||||
| 第6 | 第21 | ||||||||||||||||||
| Midterm Test | Midterm Test | Midterm Test | Midterm Test | ||||||||||||||||
| 第7 | 第22 | ||||||||||||||||||
| Unit 2 | Study 7 , Study 8 Past tense verbs | Unit 6 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | ||||||||||||||||
| 第8 | 第23 | ||||||||||||||||||
| Unit 2 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | Unit 7 | Study 1 , Study 2 Use of which, who, and that | ||||||||||||||||
| 第9 | 第24 | ||||||||||||||||||
| Unit 3 | Study 1 , Study 2 Prepositions of place and time: in, on ,at | Unit 7 | Study 3 , Study 4 Study of verbs with the same simple form, past tense, and past participle. | ||||||||||||||||
| 第10 | 第25 | ||||||||||||||||||
| Unit 3 | Study 3 , Study 4 Order of expressions using prepositions | Unit 7 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | ||||||||||||||||
| 第11 | 第26 | ||||||||||||||||||
| Unit 3 | Study 5 , listen, speak | Unit 8 | Study 1 , Study 2 Use of whose | ||||||||||||||||
| 第12 | 第27 | ||||||||||||||||||
| Unit 3 | Read, Think, Prounounce | Unit 8 | Study 3 , Study 4 More study of subordinated sentences and past participles | ||||||||||||||||
| 第13 | 第28 | ||||||||||||||||||
| Unit 4 | Study 1 , Study 2 I have lived, I have eaten … | Unit 8 | Listen, Speak, Read, Think, and Pronounce | ||||||||||||||||
| 第14 | 第29 | ||||||||||||||||||
| Unit 4 | Study 3 , Study 4 More practice of the present perfect rense | summarization | review and revaluation | ||||||||||||||||
| 第15 | 第30 | ||||||||||||||||||
| 関連科目 | |||||||||||||||||||
| 教 科 書 | Lado English Series 4. Robert Lado. Longman | ||||||||||||||||||
| 参 考 書 | |||||||||||||||||||
| 授業評価・理解度 | 最終回に授業評価アンケートを行う | ||||||||||||||||||
| 副担当教員 | NAKAMURA Yoshio | ||||||||||||||||||
| 備 考 | |||||||||||||||||||